Nerimas, panika

Renkama grupė NERIMO ir PANIKOS sutrikimams gydyti.
Informacija žemiau.

Nerimas ir panika.

Jų gydymas holistiniais ir jogos terapijos metodais

Žmonės dažnai patiria nerimą ir daugumoje atvejų tai yra normali reakciją į gyvenimo iššūkius. Visgi nuolatinis nerimas, o taip pat pasikartojantys panikos priepuoliai yra rimta psichologinė problema nuo kurios kenčia vis daugiau žmonių.

Yra išskiriami du pagrindiniai nerimo sutrikimų tipai:

  1. Nuolatinis nerimas, besitęsiantis savaites ar net mėnesius. Nuolatinis generalizuotas nerimas nėra susijęs su konkrečiomis aplinkybėmis. Jo metu jaučiamas pastovus nuovargis, raumenų įtampos, vargina nemiga, dažnai žmogus būna irzlus, darosi sunku susikaupti. Ilgainiui generalizuotas nuolatinis nerimas iššaukia įvairius psichosomatinius susirgimus;
  2. Pasikartojantys panikos priepuoliai, kurių metu staiga apima pavojaus nuojauta, gali pasireikšti širdies plakimas, krūtinės skausmas, smaugimo jausmas, galvos svaigimas, drebulys, prakaitavimas, nerealumo jausmas, galūnių tirpimas ir dilgčiojimas ir t.t. Dažnai kartu su šiais simptomais atsiranda mirties ar išprotėjimo baimė.

Paprastai nerimas ir nerimo sutrikimai yra gydomi psichoterapija, medikamentais arba derinant psichoterapinį ir medikamentinį gydymą.

Psichoterapijos metu yra bandoma eiti prie psichologinių nerimo priežasčių (dažnai tai yra praeityje patirti emociniai išgyvenimai, traumos), jas bandant neutralizuoti. Visgi pokalbio terapija būna sėkminga esant ilgalaikei terapijai ir dažniausiai esant lengviems nerimo sutrikimų atvejams. Esant sunkiems atvejams, dažnai skiriami medikamentai. Tačiau, gydant nerimą ir panikos priepuolius medikamentais, labai dažnai žmonės patiria nepageidaujamus šalutinius poveikius, vystosi pripratimas. Be to, nutraukus medikamentų vartojimą, kadangi nebuvo neutralizuotos nerimą sukeliančios priežastys, nerimas ir su juo susiję simptomai sugrįžta.

Pastaruoju metu paskelbiama vis daugiau mokslinių tyrimų, kurie rodo, kad jogos terapija yra labai efektyvi tiek įveikiant nuolatinį nerimą, tiek ir pasikartojančių panikos priepuolių atveju.

Dr. Jon Kabat-Zinn (Masačiusetso Medicininio Centro Streso Įveikos Klinika) su kolegomis nustatė, kad 8 savaičių asanų ir sąmoningumo meditacijos (mindfulness meditation) streso įveikos programa dvidešimčiai iš dvidešimt dviejų pacienčių su generalizuoto nerimo ir panikos sutrikimais žymiai sumažino sutrikimo simptomus. Po trijų metų, pakartotinai ištyrus tuos pačius žmones, paaiškėjo, kad aštuoniolikai iš jų nebuvo simptomų atsinaujinimo ir dauguma tęsė jogos praktiką savarankiškai.

Kitame tyrime N. Vahia su kolegomis tyrė 27 psichiatrinius pacientus nuo 15 iki 50 metų amžiaus, kurie kentė nuo nerimo sutrikimų ir kuriems ankstesnis gydymas nebuvo sėkmingas. Rezultatai parodė, kad jogos terapija, kuri apjungė kūno pozas, kvėpavimo pratimus ir meditaciją, žymiai sumažino nerimą (nerimas buvo matuojamas naudojant Tayloro nerimo įvertinimo skalę). Kitas tų pačių autorių tyrimas parodė, kad, įveikiant nerimą, joga buvo žymiai efektyvesnė nei medikamentai.

 

Kaip joga mažina nerimą ir paniką

Yra žinoma, kad didelio streso ir jį lydinčio nerimo ar panikos metu nevalingai įsitempia raumenys, daugeliui yra pažįstamas "suakmenėjimo" jausmas, atsirandantis tokiose situacijose. Jeigu stresas ir nerimas yra ilgalaikiai, raumenų įtampos darosi statinės, žmogus pradeda gyventi neįsisąmonintame raumenų įtampų kiaute. Toks žmogus turi mažai energijos, negali laisvai kvėpuoti, jaučiasi pastoviai pavargęs, o dėl blogos energijos ir kraujo cirkuliacijos įvairiuose organuose, išsivysto ligos. Jogos pozos (asanos) ir relaksacijos technikos naikina šias įtampas, tirpdo šį kiautą, tuo pačiu nyksta nerimo sukelti simptomai, keičiasi į gera ir psichinė savijauta. Reguliuodamos endokrininę ir hormoninę sistemą asanos normalizuoja ir cheminę organizmo terpę, o kaip žinia tam tikrų cheminių elementų trūkumas yra tiesiogiai susijęs su nerimo būsenų atsiradimu.

Naujausi medicininiai tyrimai atskleidė, kad generalizuotas nerimas, o taip pat depresija yra susiję su neurotransmiterio GABA (gama-aminobuterino) kiekio sumažėjimu. Nustatyta, kad reguliari jogos praktika didina šio neurotransmiterio kiekį kūne (organizmas pats jį pasigamina), tuo pačiu metu mažinamas nerimas, panika ir depresija. Daugiau apie šį tyrimą skaityti  čia .
Taip pat joga skatina endorfinų (dar vadinamų laimės hormonais) išskyrimą, o tai padeda gyvenimą ir nerimą sukeliančias situacijas matyti šviesesnėse spalvose.

Streso, didelio nerimo ar panikos metu keičiasi ir kvėpavimas. Jis darosi apsunkintas,  paviršutiniškas ir dažnas, vyksta hiperventiliacija. Stebint ir reguliuojant kvėpavimą nerimas ir panika mažėja. Todėl ypatingai svarbus elementas, padedantis įveikti generalizuotą nerimą, o ypač panikos priepuolius - specialiai pritaikyta jogos kvėpavimo terapija (pranajama). Žmogus, įvaldęs jogos kvėpavimo meną, gali bet kada sumažinti savo streso, nerimo, susijaudinimo lygį, širdies plakimo dažnumą. Jau po kelių jogos pamokų galima išmokti nutraukti panikos priepuolį sąmoningo jogos kvėpavimo būdu.

Nerimas ir panika beveik visada yra iššaukiami, lydimi ir palaikomi negatyvių minčių. Įveikti nerimą ir paniką padeda ir meditacija. Meditacija padeda žmogui sukoncentruoti protą ir blokuoti panikos priepuolį sukeliančias nevalingas mintis, vaizdinius, prisiminimus ir asociacijas. Reguliari specialiai parinkta meditacinė praktika ir terapinės meditacijos technikos padeda neutralizuoti giliai įsišaknijusio nesaugumo jausmo priežastis, o taip pat išsivaduoti iš patirtų emocinių traumų, dažniausiai ir sukeliančių nerimą ir panikos priepuolius.

Nors kiekvienas jogos elementas, net paimtas atskirai, mažina nerimą ir paniką, yra nustatyta, kad geriausi rezultatai įveikiant nerimo sutrikimus yra pasiekiami, kai yra naudojamas visas kompleksas jogos terapijos priemonių:

  • kūno pozos (asanos);
  • specialūs kvėpavimo pratimai;
  • relaksacija;
  • meditacija;
  • jogos psichoterapiniai metodai.

Nerimo ir panikos atveju geriausi rezultatai yra gaunami kai lankomasi ne bendrose jogos grupėse, bet specializuotose nerimo-panikos terapijos grupėse, arba individualioje nerimo ir panikos terapijoje.

Dėl individualių holistinės ir jogos terapijos užsiėmimų kreiptis spalvotaslietus@gmail.com .

 

*   *   *

 

Holistinė terapija nerimui, panikai ir stresui įveikti

Nerimo, panikos ir streso sutrikimų terapijos grupė

Grupės pagrindinis principas - holistinis nerimo, panikos ir streso gydymas. Joje bus naudojama visuma šių metodų: psichosintezė, kognityvinė terapija, jogos terapija (kvėpavimo ir meditacinės technikos, relaksacija), emocinės laisvės technika (ELT), fitoterapija. Kiekvieno iš šių metodų efektyvumas nerimo ar panikos atveju, net kai jie taikomi atskirai, yra patvirtintas tyrimais. Šių metodų derinimas, laikantis holistinių principų, atneša dar didesnį rezultatą.

Grupėje bus pasiūlytos technikos kaip greitai ir efektyviai suvaldyti atsiradusį nerimą ar prasidedančią panikos ataką, sumažinti ilgalaikį stresą, ar  harmonizuoti savo emocinę būseną. Šalia to bus vykdomas giluminis darbas, siekiant, kad nerimas, stresas nebebūtų problema ir panikos priepuoliai nekiltų visai. Bus siekiama, kad žmogus galėtų gyventi be nerimo nevartodamas medikamentų.

Ši grupė skirta asmenims, kenčiantiems nuo generalizuoto nerimo sutrikimo, panikos atakų ir ilgalaikio streso, nemigos, o taip pat visiems, kurie nori išmokti greitai suvaldyti savo emocijas ar atgauti vidinę harmoniją. Ji taipogi padeda esant fobijoms (tokioms kaip uždarų patalpų baimė, skrydžio lėktuvu baimė, įvairioms socialinėms fobijoms), taipogi esant potrauminio streso sindromui.

Amžius - nuo 16 metų. Tam, kad dalyvauti, nereikia specialaus pasiruošimo ar įgūdžių. Taikomi metodai tikrai yra "įkandami" visiems ir, skirtingai nuo medikamentų, nesukelia pašalinių neigiamų efektų. Grupėje nebus taikomi fiziniai pratimai, nebus primetamos kokios nors religinės pažiūros.

Sekanti grupė vyks trečiadieniais nuo 19:15 iki 21:15 val. Vilniuje, mūsų Holistiniame Centre. Bus 5 užsiėmimai (viso 10 val).

Numatoma grupės pradžia pradžia - 2017 m. spalio 25 d. 
Mokestis - € 85.

Apmokant iki spalio 18 d. pavedimu - kaina € 75.

Praleistą užsiėmimą bus galima praeiti su sekančia grupe, be papildomo mokesčio.
Mokant už atskirus užsiėmimus - vieno užsiėmimo kaina - € 20.

Grupę veda Gintautas (psichosintezės terapija, holistinė terapija). Konsultantė - klinikinė psichologė-psichoterapeutė Jūratė (daugiau apie mūsų patirtį ir studijas čia>).

 

Išankstinė registracija, užpildant žemiau esančią formą. Vietų skaičius ribotas. Jeigu negalite dalyvauti renkamoje grupėje, bet norėtumėte gauti informaciją apie sekančias grupes, prašome užsisakyti naujienlaiškį.

Jeigu būsena sunki ir reikalinga skubi pagalba, galima užsiregistruoti individualiai konsultacijai, nelaukiant grupės pradžios. Nerimo sutrikimų atveju geriausi rezultatai yra pasiekiami, kai problema nėra užtęsta, todėl patartina pradėti kaip galima anksčiau.

Registruokitės į renkamą grupę, užpildydami šią formą

Headline

Apie naujas nerimo terapijos ir kitas grupes, seminarus pranešime el. paštu.
Užsisakę naujienlaiškį galėsite pasinaudoti nemokama 15-20 min konsultacija.

*      *     *

Individuali holistinės ir jogos terapijos programa nerimui ir panikai įveikti.

Trukmė - 7 individualių užsiėmimų po 1,5 val.  Kaina - € 250.

 

Individualios konsultacijos ir terapija nukreipta į nerimo, panikos ar streso įveiką.

1 val. kaina - € 30.
Registracija spalvotaslietus@gmail.com.  

 

 

Grupės dalyvių atsiliepimai ir pastabos apie grupę.

(gerbdami privatumą nenurodome vardų)

Kai susirgau nerimo sutrikimu, supratau, kad reikia daug ką keisti: savo įpročius, gyvenimo būdą, požiūrį į kai kuriuos dalykus. Ieškojau internete, spaudoje, bet jutau, kad dar "ne tai". kažko vis trūko... Dabar žinau, kad pataikiau į 10-tuką. Labai daug sužinojau, o svarbiausia, kad galėjau praktiškai išbandyti daug atsipalaidavimo technikų, apie kurias žinojau tik padrikai. Labai norėjau išbandyti meditaciją. Labai patiko ir atrodo, pavyko. Esu ramesnė, žinau, kad turiu "bagažą", iš kurio, esant reikalui, galima ką nors "išsitraukti"

(Moteris, 39  m.)

 

Ateiti į pirmąjį nerimo terapijos susitikimą prireikė kelių metų. Vis atidėliodavau, o nerimas nesitraukė, nuo įtempto kasdienio tempo pradėjo kankinti nemiga, atsirado naujų baimių – žmonių susibūrimo vietų, važiavimo liftu, skrydžių lėktuvu ir pan. Nebegalėjau to ignoruoti.

Šiandien esu be galo laiminga, kad nesirinkau lengviausio – gydymo vaistais – kelio, o padovanojau sau 5 nerimo terapijos pamokas, kurios pamažu, bet efektyviai padeda man valdyti užplūstančias neigiamas mintis ir kontroliuoti artėjančias panikos atakas.

Terapijos metu išmoktos technikos (jogos kompleksas, diafragminis kvėpavimas, Budos šypsena, kvėpavimas per kojas ir kt.), padeda kasdien gyventi daug ramiau ir kokybiškiau! Pagaliau patikėjau, kad galiu sau padėti pati!

Ačiū mokytojui Gintautui ir šauniems 2014 m. rugpjūčio mėn. Nerimo terapijos grupės dalyviams. Susitikimai, kurių metu jaučiau besišypsančių žmonių palaikymą, padėjo geriau suvokti savo problemą ir, svarbiausia, patikėti, kad ji nemirtina! Nerimą galima įveikti. Bet pradėti reikia nuo meilės sau ir gyvenimo ČIA IR DABAR.

(Moteris, 29 m.)

 

Kadangi mokytojas tikras savo srities žinovas tai ir rezultatai mano atveju puikūs. Daug informacijos, kuri tiktai pravertė ir pagelbės sunkiu metu. Džiaugiuosi, kad čia atėjau, nes turėjau tikrai gerų pamokų. Pasidariau ramesnė, pagerėjo miegas - išmiegu be prabudimų visą naktį. Mažiau galvoju apie problemas, nereikšmingas smulkmenas. Vengiu blogų minčių. Gyvenimo kokybė išties pagerėjo.

(Moteris,  32 m.)

 

Lengviau pradėjau sutramdyti nerimą. Visi užsiėmimai praėjo ramioje atsipalaidavimo atmosferoje. Geras parinkimas pratimų nerimui mažinti.

(Vyras, 53 m.)

 

Grupė pralenkė lūkesčius, gavau daug naudingų būdų, kuriuos naudosiu ateityje. Esu labai dėkinga už visą naudą, kurią gavau ir dar gausiu.

(Moteris,  24 m.)

 

Ramiau reaguoju į stresines situacijas, pradėjau mokytis valdyti nerimą, geriau miegu. Pradžioje buvo sunkokai pasakoti apie save, apie patirtus pojūčius esant kitiems užsiėmimų nariams. Trikdė ir kitų narių pasakojimai apie save. Vėliau pajutau, kad tai padeda atsipalaiduoti, palengvina tarpusavio bendravimą, nuima stresą. Dalyvavimas grupėje išmokė valdyti stresines situacijas, suteikė ramybę ir kitokį požiūrį į kai kurias gyvenimo situacijas.

(Moteris, 58 m.)

 

Pagerėjo miegas, jaučiuosi ramesnė, esu geresnės nuotaikos, jaučiuosi ne taip stipriai įtakojama aplinkybių, aplinkinių (emocijų prasme - stabiliau ir ramiau) jaučiu, kad galiu kontroliuoti savo savijautą, susikoncentruoti. Labai patiko, kad grupės nariai dalijasi mintimis, pojūčiais.

(Moteris,  28 m.)

 

Jaučiuosi saugesnė, labiau užtikrinta savimi, jeigu jaučiu, kad kyla nerimas. Išmokti metodai padeda labai greit jam užkirsti kelią. Grupė labai patiko, draugiška ir atvira atmosfera labai gerai nuteikė. Man labiausiai patikęs metodas PER-GA-LĖ, jį lengva nepastebimai naudoti ir jis man labai veiksmingas. Su kvėpavimu man kažkaip sunku. Man tie pratimai sukelia galvos svaigimą, todėl sukelia savotišką įtampą. Labai patiko meditacijos, visiškas relaxas ir poilsis juntamas jų metu.

(Moteris, 31 m.)

 

Atsirado daugiau pasitikėjimo, nes sužinojau kaip elgtis nerimo metu, bendrai jaučiuosi geriau. Grupė labai patiko. Supratau, kad turiu toliau užsiimti meditacija ir joga, nes anksčiau bandžiau aktyvesnį fizinį sportą, bet būtent meditacija yra tai, ko man reikia. Išmokau atsipalaiduoti, šiek tiek valdyti nerimą ir džiaugiuosi sužinojusi, kaip elgtis panikos priepolio metu. Labai naudingos žinios. Labai veiksmingai praleistas laikas. Labai tolerantiškas mokytojas.

(Moteris, 40 m.)

 

Pasidariau ramesnė, išmokau labiau valdyti stresines situacijas, susilpnėjo būsena, kai artėja panikos ataka. Labai patiko ir labai džiaugiuosi visais atradimais, planuoju kasdieną praktikuoti namuose, nes rezultatą matau jau dabar.

(Moteris, 25 m.)

 

Pasidariau ramesnė, pagerėjo miegas, ramiau reaguoju į stresines situacijas, Buvo įdomu, daug sužinojau apie emocijų valdymą, atsipalaidavimą.

(Moteris, 58m.)

 

Manau, kad buvo naudinga išmokti technikų, kurios iš tikrųjų gali padėti. Kai kurias iš jų jau žinojau, tačiau nebuvau įsitikinęs ar tai iš tikrųjų veikia. Namuose praktikuoti yra sunkiau, o dabar grupėje daug įdomiau. Nejaučiu didelės įtampos, per paskutines savaites nebuvo jokių didesnių problemų.

(Vyras,  23 m.)

 

Grupėje patiko. Gera atmosfera. Pasidariau ramesnė, atlaidesnė, geriau miegu, beveik išnyko virpulių bangos.

(Moteris, 38 m.)

 

Grupėje labai maloni, harmoninga atmosfera. Užsiėmimų metu ir po jų atrodo, kad įgavai ramybės "injekciją". Medituojant vienai reikia daugiau pastangų, bet užsiėmimai įkvėpė meditacijai. Žymiai pagerėjo miegas, sumažėjo fiziniai nerimo simptomai. Labiau išryškėjo psichologiniai nerimo veiksniai.

(Moteris, 27 m.)

 

Viskas ką čia sužinojau man yra labai nauja ir neįprasta. Patiko ir kvėpavimo pratimai ir meditacijos. Jų dėka pavyksta sustabdyti savo nerimą.

(Moteris,  28 m.)

 

Labai džiaugiuosi, kad man teko dalyvauto šioje grupėje. Sužinojau daug naujų atsipalaidavimo metodų. Išmokau kaip nusiraminti, atsiradus nerimui. Ne taip jaudinuosi dėl smulkmenų. Išmokau atsipalaiduoti.

(Moteris,  31 m.)

 

Grupėje jaučiausi laisvai, ramiai ir saugiai. Patiko, kad dalinomės savo pojūčiais kiekvieno susitikimo metu. Jaučiuosi saugesnė, nes turiu pagalbą užėjus nerimui. Mažiau vengiu nerimą keliančių dalykų.

(Moteris,  34 m.)

 

Užsiėmimai patiko, sužinojau, kad tokių problemų turime mes ne vieni. Patiko bendravimas, šiluma, ramybė, visiškas atsipalaidavimas. Suvokiau, kad tai reikia priimti ir pereiti per tai. Pasidariau ramesnė, viską priimu ne taip audringai. Priimu, kad tai ne taip baisu, kaip atrodė anksčiau.

(Moteris,  51 m.)

*   *   *

 

Taip pat skaitykite

Depresija >>
Daugiau apie individualias jogos pamokas >>

Naujienlaiškio prenumerata 

Gaukite naujausią informaciją apie mūsų meditacijos, jogos ir terapinių grupių ar seminarų datas. Užsisakius naujienlaiškį gaunate teisę nemokamai 15 min konsultacijai. 

 

Naujienos

Ieškoti